Osim što je najbolji način ishrane i zaštite za dete, dojenje ima pozitivne učinke i na zdravlje majke. Jedna od njih je i smanjenje rizika od nekih zloćudnih bolesti.
Jedna studija, objavljena u medicinskom časopisu „Lancet” je pokazala da dojenje može da doprinese smanjenju rizika od raka dojke, a protektivni učinak dojenja je veći, što žena duže doji.
Poznato je početak menstruacije, broj porođaja, karakteristike menstrualnog ciklusa i godište žene kada uđe u menopauzu utiču na rizik oboljevanja od raka dojke. Radna grupa koja istražuje hormonske faktore kod raka dojke (Collaborative Group on Hormonal Factors in Brest Cancer) sprovela je retrospektivnu studiju analizom podataka iz 47 epidemioloških studija iz 30 zemalja kako bi istražila povezanost dojenja i raka dojke.
Rezultati su bili sledeći: žene koje su obolele od karcinoma dojke, imale su manji broj porođaja nego kontrolna grupa. Uz to, manji procenat žena s karcinomom dojke koje su rodile je dojilo, a trajanje dojenja je bilo kraće u poređenju s kontrolnom grupom. Prema rezultatima studije, autori procenjuju da bi učestalost karcinoma dojke u razvijenim zemljama mogla da bude značajno smanjena kada bi žene imale veći broj dece i kada bi procenat dojilja kao i dužina dojenja bio veći.
U zaključku se navodi da mali procenat žena koje doje i kratko trajanje dojenja, što je tipično za razvijene zemlje, mnogo doprinosi visokoj učestalosti raka dojke u tim zemljama.